ICT plus
Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024

ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

ΠΟΣΟ ΩΦΕΛΗΣΕ Η "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ" ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ?
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ (ΑΝΩ ΤΟΥ 70%)
ΠΟΛΥ (ΑΠΟ 60 ΕΩΣ 70%)
ΑΡΚΕΤΑ (ΑΠΟ 50 ΕΩΣ 60%)
ΜΕΤΡΙΑ (ΑΠΟ 40 ΕΩΣ 50%)
ΛΙΓΟ (ΑΠΟ 30 ΕΩΣ 40%)
ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΑΤΩ ΑΠΟ 30%)

ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ

17/4/2007
Εθνική Ερευνα για τις Νέες Τεχνολογίες και την Κοινωνία της Πληροφορίας

Ολοένα και περισσότεροι Ελληνες χρησιμοποιούν σε καθημερινή πλέον βάση ηλεκτρονικούς υπολογιστές και Internet, σύμφωνα με την ετήσια εθνική έρευνα της VPRC για τις Νέες Τεχνολογίες και την Κοινωνία της Πληροφορίας. Η έρευνα πραγματοποιήθκε για λογαριασμό του Εθνικού Δικτύου Έρευνας και Τεχνολογίας Α.Ε. (ΕΔΕΤ Α.Ε.) και χρηματοδοτήθηκε από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Κοινωνία της Πληροφορίας" στο πλαίσιο του Γ' ΚΠΣ. Σύμφωνα με τη γενική διευθύντρια έρευνας της εταιρείας VPRC, κ. Σίσσυ Πρέζα, η οποία παρουσίασε τα συμπεράσματα της έρευνας:

  • Το 2001 χρήση διαδικτύου έκανε ο ένας στους δέκα Έλληνες πολίτες ενώ το 2006 η σχέση διαμορφώθηκε σε ένας στους τέσσερις.
  • Το 24,6% των Ελλήνων ηλικίας 15 ετών και άνω χρησιμοποιούν Ίντερνετ, ενώ στις ηλικίες μεταξύ 15 και 65 ετών το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 31%.
  • Το 15,7% των χρηστών "προσβλήθηκε" από ιό και το 14% διαμαρτυρήθηκε ότι έλαβε ενοχλητικά μηνύματα (spam).
  • Το 2002 ο μέσος όρος χρήσης του Ίντερνετ ήταν 6,3 ώρες την εβδομάδα και το 2006 ήταν 8,6 ώρες την εβδομάδα.
  • Οι κυριότεροι λόγοι χρήσης του διαδικτύου είναι για τη λήψη και αποστολή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (20,6% το 2006) και η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και πληροφορίες (17,3% το 2006), ενώ σε αγορές μέσω διαδικτύου προβαίνει μόλις το 2,6% των χρηστών και τραπεζικές συναλλαγές πραγματοποιεί μόνο το 1,6% των χρηστών.
  • Από τους χρήστες που δεν έχουν πραγματοποιήσει αγορά μέσω Ίντερνετ, μόλις το 6,7% προτίθεται να προβεί σε αγορά το επόμενο εξάμηνο, ποσοστό το οποίο στο σύνολο του πληθυσμού αντιστοιχεί σε μόλις 3%. Όσο αφορά στους λόγους μη πρόθεσης αγοράς μέσω διαδικτύου, το 36,7% αναφέρει ότι δεν εμπιστεύεται τα συστήματα με τα οποία γίνονται οι πληρωμές, ενώ το 62% θεωρεί από μεγάλο ως πολύ μεγάλο το ενδεχόμενο μη διασφάλισης των προσωπικών του δεδομένων.
  • Το 21,6% των χρηστών το 2006 έχει πραγματοποιήσει ηλεκτρονική αγορά, δηλαδή το ποσοστό των αγοραστών προϊόντων ή υπηρεσιών μέσω Ίντερνετ τον τελευταίο χρόνο ανέρχεται σε περίπου 4,5% του γενικού πληθυσμού.
  • Στο διάστημα 2004 - 2006 παρατηρείται ανάπτυξη των αγορών μέσω ελληνικών sites σε ποσοστό 41,4%. Ειδικότερα πέρυσι το 41,4% έγινε από ελληνικό site έναντι 25,9% το 2004.
  • Τα προϊόντα που προτιμούν περισσότερο οι αγοραστές είναι εισιτήρια (14,1% το 2006), βιβλία-εφημερίδες (13,3% το 2006), αναλώσιμα (12,3% το 2006), ηλεκτρονικό εξοπλισμό (11,9% το 2006) και cd-dvd (11% το 2006).
  • Το 56% όσων προέβησαν σε αγορά μέσω Ίντερνετ, δεν είχαν επισκεφθεί προηγουμένως το κατάστημα.
  • Ο κυριότερος λόγος που πραγματοποίησαν οι χρήστες ηλεκτρονικές αγορές το 2006, ήταν το χαμηλότερο κόστος (46,1%).
  • Τα χρήματα που διέθεσαν για ηλεκτρονικές αγορές το 2006, ήταν κατά μέσο όρο 193 ευρώ άνα αγορά και 754 ευρώ κατά μέσο όρο τον τελευταίο χρόνο.
  • Τέλος, το 38,3% επιλέγει την αντικαταβολή για την πληρωμή των ηλεκτρονικών αγορών του και το 36% μέσω on-line πιστωτικής κάρτας.

Πηγή: Forthnet, E-Press, Infosoc

 

ΑΡΧΕΙΟ - ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ

<< αρχική < προηγούμενη 1 / 195 επόμενη > τελευταία >>


ΣΧΕΤΙΚΟΙ ΔΙΚΤΥΑΚΟΙ ΤΟΠΟΙ