ICT plus
Κυριακή, 25 Φεβρουαρίου 2024

ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

ΠΟΣΟ ΩΦΕΛΗΣΕ Η "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ" ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ?
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ (ΑΝΩ ΤΟΥ 70%)
ΠΟΛΥ (ΑΠΟ 60 ΕΩΣ 70%)
ΑΡΚΕΤΑ (ΑΠΟ 50 ΕΩΣ 60%)
ΜΕΤΡΙΑ (ΑΠΟ 40 ΕΩΣ 50%)
ΛΙΓΟ (ΑΠΟ 30 ΕΩΣ 40%)
ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΑΤΩ ΑΠΟ 30%)

SCRIPTA MANENT

1/12/2020
Μάριος Κάτσης, Βουλευτής και Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ: «Το μέλλον των ΕΛΤΑ, δεν είναι ούτε η απαξίωσή τους, ούτε η παράδοσή τους στα ιδιωτικά συμφέροντα»

Σε δήλωσή του ο Μάριος Κάτσης, Βουλευτής και Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, αναφέρει σχετικά για το σχέδιο εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ. «Το μέλλον των ΕΛΤΑ, δεν είναι ούτε η απαξίωσή τους, ούτε η παράδοσή τους στα ιδιωτικά συμφέροντα. Απαιτείται η εφαρμογή ενός βιώσιμου μοντέλου ανάπτυξης και αξιοποίησης του δικτύου, πάντοτε υπό δημόσιο έλεγχο, που θα εξυπηρετεί όλους τους πολίτες, ακόμα και εκεί που η αγορά δεν έχει κέρδος, με σεβασμό στα εργασιακά δικαιώματα». 

 
Αναλυτικά η δήλωση του Μάριου Κατσή:

«Τα ΕΛΤΑ χρειάζονταν άμεσες παρεμβάσεις και λύσεις τις οποίες είχαμε επισημάνει εγκαίρως ακόμα και πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας. Η κυβέρνηση ετεροχρονισμένα αναγνώρισε ότι πρέπει να καταβάλει την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας που πρώτη φορά νομοθέτησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όπως και την ένεση ρευστότητας μέσω της εξόφλησης των οφειλών από φορείς του Δημοσίου προς τα ΕΛΤΑ, πληρώνοντας αρχικά 90εκ € για τα έτη 2013-2018 και εισπράττοντας 45εκ€ οφειλών αντίστοιχα. Η ολιγωρία αυτή στοίχισε ακριβά στα ΕΛΤΑ που δεν μπόρεσαν να επωφεληθούν από την εκτόξευση της ζήτησης σε δέμα και ηλεκτρονικό εμπόριο την περίοδο της πανδημίας, όπως έπραξαν οι ιδιώτες ανταγωνιστές.

Ως αξιωματική αντιπολίτευση θεωρούμε πως η ανακοινωθείσα χρηματοδοτική παρέμβαση του κράτους στηνεξυγίανση των ΕΛΤΑ με την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας και την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου αποτελεί ένα σκληρό μάθημα στους νεοφιλελεύθερους που βλέπουν την ιδεοληψία «όλα τα ρυθμίζει το αόρατο χέρι της αγοράς» να καταρρέει. Άλλωστε και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει χαλαρώσει τους περιορισμούς περί των κρατικών ενισχύσεων. Διατηρούμε σοβαρές επιφυλάξεις για τις λεπτομέρειες υλοποίησης και κυρίως για το σχέδιο ανάπτυξης των ΕΛΤΑ την επόμενη μέρα.

Για εμάς αποτελεί προτεραιότητα η καθολική εξυπηρέτηση των πολιτών σε κάθε σημείο της ελληνικής επικράτειας με αξιόπιστες υπηρεσίες αλλά και η βιωσιμότητα της επιχείρησης, υπό δημόσιο έλεγχο, σε έναν κλάδο με μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές κυρίως στις ταχυμεταφορές. Είναι κόκκινη γραμμή, το σχέδιο αυτό να μη συνοδεύεται από κλείσιμο καταστημάτων ΕΛΤΑ στην επικράτεια και διατήρηση της παρουσίας του δικτύου ακόμα και στα πιο απομακρυσμένα σημεία της Ελλάδας παρέχοντας αξιόπιστες υπηρεσίες σε προσιτές τιμές.

Δεν θα ανεχθούμε την καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων, με απολύσεις και κλείσιμο καταστημάτων όπως στις Τράπεζες, την πρόσληψη νέων υποαμοιβόμενων και ευέλικτων εργαζομένων εκτός ΑΣΕΠ όπως στη νέα ΔΕΗ, ενώ την ίδια στιγμή «μετακλητά golden boys» λαμβάνουν προκλητικές αμοιβές. Τέλος, καλούμε την κυβέρνηση να έρθει σε συμφωνία με τους εργαζομένους των ΕΛΤΑ για τους όρους μιας γενναίας εθελουσίας εξόδου.

Το μέλλον των ΕΛΤΑ, δεν είναι ούτε η απαξίωσή τους, ούτε η παράδοσή τους στα ιδιωτικά συμφέροντα. Απαιτείται η εφαρμογή ενός βιώσιμου μοντέλου ανάπτυξης και αξιοποίησης του δικτύου, πάντοτε υπό δημόσιο έλεγχο, που θα εξυπηρετεί όλους τους πολίτες, ακόμα και εκεί που η αγορά δεν έχει κέρδος, με σεβασμό στα εργασιακά δικαιώματα».

ΑΡΧΕΙΟ - SCRIPTA MANENT

<< αρχική < προηγούμενη 1 / 54 επόμενη > τελευταία >>