ICT plus
Δευτέρα, 29 Απριλίου 2024

ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

ΠΟΣΟ ΩΦΕΛΗΣΕ Η "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ" ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ?
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ (ΑΝΩ ΤΟΥ 70%)
ΠΟΛΥ (ΑΠΟ 60 ΕΩΣ 70%)
ΑΡΚΕΤΑ (ΑΠΟ 50 ΕΩΣ 60%)
ΜΕΤΡΙΑ (ΑΠΟ 40 ΕΩΣ 50%)
ΛΙΓΟ (ΑΠΟ 30 ΕΩΣ 40%)
ΚΑΘΟΛΟΥ (ΚΑΤΩ ΑΠΟ 30%)

SCRIPTA MANENT

18/4/2007
Από «δέσμες μέτρων » πάμε καλά.

Μερικές τυποποιημένες φράσεις, ανεξάρτητα από όποιον κι αν λέγονται, έχουν χάσει το νόημά τους και πολλές φορές εκνευρίζουν αν όχι εξοργίζουν τον μέσο πολίτη αυτής της χώρας. Αναφέρομαι για την φράση «δέσμη μέτρων», την οποία λόγω των ημερών (βία στα γήπεδα, δομημένα ομόλογα, ναυάγιο στη Σαντορίνη κ.α) ακούγαμε να επαναλαμβάνεται. Πόσες φορές μετά από θεομηνίες, ατυχήματα, σκάνδαλα και άλλα κατακλυσμιαία, καταστροφικά ή μη δεν εξαγγέλλονται «δέσμες μέτρων», οι οποίες, τις περισσότερες φορές, μένουν απλώς «δέσμες» και όχι αποτελεσματικά μέτρα; Δυστυχώς η απάντηση είναι πάντα η ίδια: «Πάρα πολλές».

Ο λόγος για τη «δέσμη» μέτρων που εξάγγειλε ο υφυπουργός Ανάπτυξης Γιάννης Παπαθανασίου με στόχο την προστασία των καταναλωτών από τη χρήση του Ιντερνετ. Η εξαγγελία έγινε στην παρουσίαση της εθνικής έρευνας για τις νέες τεχνολογίες και την κοινωνία της πληροφορίας που ολοκλήρωσε η εταιρεία VPRC. Ο υφυπουργός είπε ότι στο υπουργείο υπάρχουν σκέψεις να δημιουργηθεί Διεύθυνση Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ως τμήμα της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή. Ένα από τις κύριες δραστηριότητές της θα είναι και η υποστήριξη του Εθνικού Συμβουλίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν. Τη «δέσμη μέτρων» συμπλήρωσε ο αντιπρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) Νίκος Κουλούρης, που επανέλαβε πρόταση της Επιτροπής για τη δημιουργία «Ελληνικού Κέντρου Επείγουσας Αντιμετώπισης Ψηφιακών Απειλών» (ΕΚΕΑΨΑ;), με βασικό αντικείμενο την προστασία των ηλεκτρονικών συστημάτων των Τραπεζών, του Χρηματιστηρίου, των Εφοριών και της Δημόσιας Διοίκησης. Όλα αυτά και καλά είναι, αλλά και καλά ακούγονται. Μόνο που πρέπει να υπάρχουν και αποτελέσματα. Τα τελευταία χρόνια η προστασία του καταναλωτή από τους κάθε κατηγορίας και προέλευσης κερδοσκόπους που λυμαίνονται τις καθημερινές, όχι φυσικά ψηφιακές, συναλλαγές από τη λαϊκή αγορά μέχρι τις καλοκαιρινές διακοπές, από τις υπηρεσίες μέχρι το μπουκάλι με το νερό πάει από το κακό στο χειρότερο. Ετσι τα περί «δεσμών μέτρων» για την προστασίας του καταναλωτικού κοινού από το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, μάλλον προκαλούν ειρωνικά σχόλια. Τώρα όσον αφορά το ΕΚΕΑΨΑ(!) μόνο αυτό δεν περιμένουν οι Τράπεζες, το Χρηματιστήριο και οι Εφορίες για να προφυλαχθούν από τις ψηφιακές απειλές.

Γιάννης Χαλαβαζής

ΑΡΧΕΙΟ - SCRIPTA MANENT

<< αρχική < προηγούμενη 1 / 54 επόμενη > τελευταία >>